Lucia

Nån som missat att det är lucia idag? När jag kom in till stan funderade jag på varför det var marschaller överallt längs vägen. "Nu har nån kändis dött.." tänkte jag.. Sedan insåg jag ju att det är den 13:onde idag. Vilket innebär LUCIA. Lite dum man kände sig.. Vi ska inte klä ut oss och sjunga sånger på jobbet, däremot ska vi äta lussebullar och fika lite. Vart köper man stans bästa bullar? Stenstans bageri, såklart!

Efter jobbet ska jag åka hem till Anna och äta middag. Var där en sväng igår också, då ville Elis leka med Nea. "Nea kom, leka, stäng dörren", "Ringa mommo Annelie, Hej det är Elis, jag är med Nea och vi leker med bilar, HEJDÅ". Bästa Elis! Jag blir så glad att han kommer ihåg mig, trots att vi ses så sällan. Gullungen! Efter att vi lekt och Elis skulle lägga sig fick jag chansen att mysa lite med Silas. Han var ganska trött så han satt i mitt knä och gnuggade ögonen, och liksom snusade lite på mitt hår. Jag dog, flera gånger om. Älskade barn!





Annas vackra barn. Gud vad hon har gjort det bra!



bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0